fredag 10. februar 2012

Tunika med tre!!!

Endelig skal jeg få blogget om noe "nytt"......
Etter at jeg opprettet meg blogg, på nyttårsaften faktisk, så har jeg nesten ikke fått sydd noe.....har bare blogget om "gamle" prosjekt. Men i helga så fikk jeg endelig sydd en tunika til Frida!

Det var deeeeilig å sette seg ned med tekoppen, bakgrunnsmusikk, stoff, mønster.......


....ooooops...der fikk jeg visst avslørt at JEG er verdens beste mamma......Så deilig å vite at noen syns jeg er best!! 

(Mamma: DU er også verdens beste mamma altså!!!)


Denne gangen falt valget på en rosa-aktig babycord, brunt kantbånd og samme rosafarge på ribb på armene..... ingenting lilla altså denne gangen..... ;)


Mønster og stoff fra Stoff og stil. Samme mønster som jeg brukte på denne tunikaen, bare at jeg laget den litt lenger denne gangen!
 (jøss, har jo blitt en reser på disse koblingene....)


For å gjøre tunikaen litt "unik" sydde jeg på et tre med brun tråd.......

 Syns det er veldig fint med trær, og som "kunst" liker jeg de veldig godt når de er uten blader! Men for all del, jeg elsker når de begynner å få blader på våren også!! 
Mmmmmm, ikke lenge til våren nå.....


Sånn ble resultatet!!
Tunikaen ble ferdig på kvelden når eieren var i seng, så bildet ble tatt i full fart før hun forsvant på skolen på morgenen...... Treet kom ikke så godt frem på bildet, men dere kan sikkert se sånn sirka størrelsen på det!
Og det positive er jo at den ble GODT mottatt og ble tatt i bruk med en gang....;)

*
Ha ei nydelig helg alle sammen!!
-og til alle dere andre verdens beste mammaer:
 HA EN HÆRLIG MORSDAG <3

-Aina-


3 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen!! Du har gjerne fått flere bekreftelser på at du er verdens beste mamma i dag..?? Hyggelig dag!!
    Super fin tunika du har sydd, likte godt påfunnet om å sy på tre på tøyet!! Enkelt (?) og knallfin måte å pynte tunikaen på!
    Fortsatt god morsdag!

    SvarSlett
  2. Så artig at du har kommet inn i bloggeverden:-D
    Flink er du til å sy også!! Tar du i mot bestillinger? Jeg vil også ha en sånn tunika:-)

    Jeg jobber forøvrig på en bolig for mindreårige flyktninger, som trenger ekstra oppfølging:-)

    SvarSlett
  3. Nydelig! Hilsen Kathinka (www.stoffmetervare.no)

    SvarSlett