fredag 9. mars 2012

Noe å danse i.....

I forrige innlegg skreiv jeg at neste syprosjekt var noe som skulle danses i......
I helgen hadde jeg "masse-produksjon" av tunikaer, det ble sydd fem tunikaer til fem nydelige (på alle måter!!!) jenter som skal delta på UKM :)
De skal delta med dans, de er 10-11 år og jeg syns de er KNALLTØFFE som er med!! Dansen har de laget selv og de har øvd mye, gleder meg som en unge til å se de på scenen til helgen!!!

Først ville de ha fem forskjellige tunikaer i fem forskjellige farger...... jeg tenkte at det ville være mye enklere å finne et stoff som ville være fint å sy tunikaer i samme farge....så jeg tok turen til Jysk å fant et tynt, fint gardin stoff jeg likte, kjøpte med en lengde hjem og sydde en "kladd".
 Viste det til jentene en kveld de skulle være her å øve, og de var enige om at alle kunne ha hvite.....YES tenkte jeg;)


Gardinet hadde litt forskjellige shimmer og litt blanding av sciffon-aktige og litt tettere stoff.....(skjønte dere det????) Det er altså et tynt lett stoff, for danse-klær skal jo "fly litt i vinden" eller??


...litt lenger bak enn forann, en fin effekt:) Silkebånd i hals og på armer....


...alle fikk bokstaven sin i sølv på rompa....litt enklere å vite hvem som er hvem sin også da...ellers er de jo veldig hvite å like alle fem....


...på rekke å rad!!!
Nå gjenstår det bare å ta bilder av jentene med sine dansetunikaer på, og å få bloggetillatelse av de andre foreldrene!!

Lykke til "Sweet Girls" på UKM, dere er superflinke!!!
Og til dere andre: Ha en strålende fin helg :)

-Aina-

3 kommentarer:

  1. Du er jobare den beste Aina!!!!!Alt DU rekker!og klarer!!!kjempe søte tunikaer!!Spent på det stoffet!!var det ikke et skikkelig levende stoff å sy i???ja dtete var imponerende !!!!!!lykke til med framvisninga i mårra!!!!!!!tøffe jenter!!!
    tvi tvi

    SvarSlett
  2. Ja det kan vi kalle poduktiv helg!! Hele 5 tunikaer!! De så hrelige ut! Kan brukes resten av sommeren også!!!

    Super helg til dere og lykke til te jentan!!

    SvarSlett
  3. Jo det var ganske så levende å sy i, men det gikk ganske fort unna....så dette er ikke tunikaer som skal studeres, hehe, men på avstand ser de greie ut!! Og det er jo kjempefint når alle er like!!

    Holder de seg fine, så hadde det vært gøy hvis de ville bruke de videre også!!

    Det er fem ganske så spente jenter, mi tror hun vil få problemer med å sovne i kveld... hehe, de er så skjønne og TØFFE!!!
    God helg til dere også:)

    SvarSlett