lørdag 15. september 2012

Barselgave

Nå kan vi vel trygt si at høsten har kommet,iskaldt ute og regn i store mengder.....det er jo deilig også da,hvertfall når man er inne....;)
Høst=sytid,så i kveld fikk jeg endelig satt meg med maskinen og sydd ei lita bukse til en liten gutt på to uker.
Hadde egentlig en plan på hvordan den skulle bli,men takk og lov for at bedre ideer blir til underveis i klippinga....hadde jeg holdt meg til utgangspunktet hadde buksa blitt liggende halvferdig i haugen med andre prosjekt som jeg ikke har blitt komfortable med......

Mønster og stoff er fra stoff&stil,dongerien er den samme på hele buksa,på lomma har jeg bare brukt vranga.Buksa er sydd i str 64;)


Stjerne på lomma for å gjøre den litt tøffere....


...i dag klarte jeg endelig å huske å sy lappen i sidesømmen på buksa:)))


Ville egentlig hatt ribb i livet,men hadde ingen farge som passet,og siden jeg MÅ gjøre ferdig ting jeg har begynt på med en gang (jeg tviler på noen hadde blitt spessielt glade for å få telefon i elleve tiden en fredagskveld der jeg desperat er på jakt er grå ribb!!!) så ble det strikk i livet :)

*
DEILIG å være i gang med symaskinen igjen,ser lyst på høsten;)

Ha ei nydelig helg :)

-Aina-

PS: Har noen forresten noen gode ideer til noe jeg kan sy eller gi til Mormor som blir 85 år snart?? Hun ønsker seg absolutt ingenting utenom snille barn,og de har hun jo en hel haug av......noe må jeg jo gi til verdens beste,så tips mottas med STOR takk:)))

5 kommentarer:

  1. He, he.. Hadde vært morsomt å hørt hvem som bringer grå ribb en fredagskveld ;-)
    Skikkelig tøff bukse!! Likte stjerna!!

    Kanskje bestemor trenger et nytt fint handlenett ?!?selvsagt made in myran ;-)
    Fin helg!!

    SvarSlett
  2. Så fin bukse!! Jeg tenkte og på handlenett, eller kanskje ei sånn ei fin veske som du syr?? Jeg lurer litt på om du har mønster på den...? Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  3. Så flott bukse. Kanskje mormor ville ønske seg noen flott sofaputer? :)

    Jeg har et blogglotteri på gang så smett gjerne innom og trekk noen lodd :)

    SvarSlett
  4. Kanskje jeg får prøve meg på et handlenett ja;)
    Bra du spurte om det Heidi!! Jeg begynte å sy disse veskene lenge før jeg hadde noe blogg,og når bloggen kom kunne jeg de jo "i hodet" så da har jeg ikke tenkt på å linke om mønster....;) Men kom altså over en blogg for leeeenge siden jeg selvfølgelig IKKE hadde lagret,men klarte å finne den frem igjen i dag etter litt leiting på nette:)

    http://annesand-annesand.blogspot.no/2008/09/vrangsy-en-brepose.html

    Må huske å linke til den neste gang jeg syr veske.....;) Jeg gjorde noen småendringer som feks lengre hanker,så jeg kan ha den over skulderen/hodet hvis du skjønner;)


    Kanskje jeg må slenge meg på et blogglotteri ja;)

    SvarSlett