fredag 3. februar 2012

Brrrrrrrrrrr........

Ser ut som om vi får en kaaaaald helg, og da har jeg STORE planer om å få sydd!! Jeg HAR kommet i gang med klippinga, men duverden så fort tiden går med skole, jobb, bursdager og fritidsaktiviteter..... det blir jaggu ikke noe problem å få tiden til å gå med to skolebarn i hus!!
Men altså, har fått klippet klart til en tunika, så den må jeg få sydd i helga, så kan jeg kanskje tilogmed få blogget om den:)

Denne uka begynte 10-åringen i hus med opplæring på symaskin i kunst og håndtverk på skolen, og det er jo fantastisk syns jeg!!! Hun var strålende fornøyd selv også, så kanskje det kan bli en liten sydame av henne også...... Hun har allerede prøvd seg litt på symaskinen her hjemme også, men kan være greit å få lært det på den "skikkelige" måten av Hildegunn på skolen, så snart blir det vel kamp om symaskinen her hjemme! (har allerede en plan om hvordan vi skal løse den eventuelle konflikten......hun kan jo bare FÅ min så kan jeg kjøpe NY!!!!!Hehe....)

Men som sagt har hun allerede prøvd seg litt her hjemme! I november sydde hun seg et kjempefint skjørt, hun fikk hjelp med ribben i livet, men ellers klarte hun alt selv! Så da må vel jeg stolt få lov å vise frem det fine sommerskjørtet som ble "made in myran" av flinke jenta mi:


Litt uklart bilde ser jeg, men fint mønster fra stoff og stil valgte hun, med ribb i livet.....


.....sånn er det bak!!
Så nå kan vi bare glede oss til alle disse kuldegradene forsvinner så hun kan få tatt det i bruk!

Ha ei strålende fin helg alle sammen:)

-Aina-

3 kommentarer:

  1. Nei kan ho sy au:):) ska sei... Mat kan ho au lage har æ hørt;) imponert over sy resultate:)

    SvarSlett
  2. Sånn ei flink jente.. Godt gjort Frida. Jeg kan bare fortelle deg det at jeg hadde ikke sydd et skjørt da jeg var 10 år..
    Klem fra mormor.

    SvarSlett
  3. Imponert!!
    Har også en 6 åring som syntes det er kjekt å klippe i mammas stoffer, for så å få mammaen til å sy dem sammen igjen... det tar litt for lang tid med synåla syntes hun :-)
    Hyggelig med selskap på syrommet!!
    God uke til dere!

    SvarSlett