onsdag 29. februar 2012

Oioioioi.....

.......har ikke glemt at jeg har en blogg altså!!! Har bare vært så lite tid til sånne ting;)

Det fantastiske vårværet fikk meg til å tenke på våren i fjor, da var nemlig minstejenta Rosaruss!!
Vi kjøpte inn russelue og noen kjøpte russebukser i tillegg.....jeg syns det var litt kjedelig å bruke så mye penger på ei rosa snekkerbukse som jeg hadde mine store tvil om ville bli brukt etter "russetiden".
Hva gjør man da.......?
Jo, man syr en rosa onepiece!!!

Syns ikke onepiece er et spesiellt vakkert klesplagg, men det ser deilig ut å gå med. På en kul 6-åring som er rosaruss kunne det jo ikke bli bedre...;)

Alt som var nødvendig ble selvfølgelig kjøpt på Stoff og stil.......gjorde bare noen småendringer på mønsteret!

Må innrømme at jeg var ganske så spent på om jeg skulle klare dette her med glidelås......
Tenkte en fredagskveld at jeg kunne klippe alt som skulle klippes, så var det bare å begynne å sy neste dag.
Godt fornøyd med den gode ideen min klippet jeg i vei, begynte seint, så var vel ikke ferdig før elleve i hvertfall....
Var ganske trøtt også, men tenkte jeg BARE skulle sy litt, bare så jeg fikk prøvd litt med glidelåsen.....
.....klarte selvfølgelig ikke å legge den fra meg.....så la meg en eller gang natt til lørdag med et smil om munnen og en brenn-ny russedress hengende på trappa!!!
Jepp, og sånn ble den:


Glidelås all the way...er jo sånn det skal være!!


Alvehette var et must på min fine lille alv....
....med gråmelert for!


Strikk i armer og bein-enkelt å greit,og gir en fin posete effekt!


Rosarussen deltok i folketoget på 17.mai.
Hun gikk i gårdsbarnehage så de hadde med esel,lam og mange fine dyr i toget
-jammen vant de førstepremien,de fikk noen tusenlapper og reiste til kristiansand og var i lekeland en dag! En fin avslutning med go-gjengen før de skulle begynne på skolen!

*
*
*
Neste syprosjekt blir noe som skal danses i......sier ikke mer!
Men gleder meg!!!!!

-Aina-

6 kommentarer:

  1. Så go du e! Kan tenke meg at denne ble populær!!

    SvarSlett
  2. Jøsses!!!
    Ja min rosaruss gikk i bunad og russelue! Det var før min sydille begynte!! (Den kom ikke før sommeren kom...)
    Men dette var virkelig bra jobba!! Tenker den er populær enda!

    Strålende dag til deg!

    Nina

    SvarSlett
  3. Superfin var den:) kan man legge inn bestilling? den så fantastisk god ut:)Renate

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelige tilbakemeldinger:)

    Haha Renate,kan sy en til DEG som du kan sprade rundt i hvis du vil;)

    SvarSlett
  5. Nja nå var det ikke just meg jeg tenkte på da,hadde blitt mye stoff:)

    SvarSlett
  6. Hehe,hadde ikke blitt SÅ mye stoff......;)

    SvarSlett